Feb 5, 2013

Aku Cinta Hujan


Aku cinta hujan
Yang dengannya bisa mengerti gelodak hati
Yang dengannya aku bisa menangis bersama
Yang dengannya titis tangisan dihalau pergi

Kenapa orang bilang pelangi itu kebahagiaan?
Pada aku tidak..
Mungkin cantik dipandang cuma..
Hanya kerana warnanya yang bikin bibir tersenyum.
Aku lebih cinta hujan.

Aku ketawa sendiri..
Bagaimana dia sanggup mengintai duniaku
Dunia yang penuh dengan kekeliruan
Penuh dengan emosi yang kadangkala dia terlelah sendiri..
Lelah untuk mentafsir.

Alahai kamu,
Dari mana datangnya sabar sebegitu pesona?

46 Pemisah Kata:

Rapunzeel Cikilolo said...

Mandi hujan la seronok...

boni kacak said...

monolog ni sangat indah dan puitis sekali :)

P#eoniX said...

tafsir tanpa kata....tafsir tanpa mengetahui....tafsir dalam tanda tanya....bukannya tafsir berteka-teki....
eceh!!!!!cayalah...huhuhuhuhh!!!!

hazwan hairy said...

syahdunya..ngeee

aQu Mad said...

awak bersyair yer :)

Chic Na said...

pandai cik teddy bermonolog.

KonspiMaker said...

Pelangi itukan teman baiknya hujan,jadi harus jangan dipisahkan.

Mizz ErMa said...

monolog jalanan? da macam puisi yang puitis aje..hihi

lukman hakim said...

Selamat malam..
aku juga cinta hujan. karena hujan merupakan anugerah dari Allah.. :)

Khairul Zamri said...

hnya pasangan hidup kita saja mmpu faham kekeliruan kita :)

Hanim Irsyad said...

best laa. bg hanim plak. pelangi yang indah hanya sementara. maka yang indah itu dtg sementara. maka hargainya :)

^^eKaTiKaH^^ said...

syahdu je rase..hee :)

ghost writer said...

kerna dengan hujan, memori dan hati lebih dekat.

AmySyahiera Malik said...

hujan itu rahmat :)

Eein Azryn said...

Cik Teddy ada secret admirer ke? Hehe. Kalau buat lagu boleh ni. :)

Ayumi Comot said...

nice words...

yep, menangis dalm hujan best:)

cik bulan said...

hahahaha

seronok baca ja. xmau dah puitis sekali. satgi jadi kot lain *nangis sedu=sedan*

Cik Zaitul said...

mandi hujan lepastu main kejar2 dgn kawan..last2 kene kejar dgn mak pula..alahai..rindu zaman kecik2...

MaYa MustWany said...

puitis2 dah entry skrg ek..
hihihi mas lak jiwa larik benda2 mcm ni..so susah nak tembus :(

SaddLone said...

wowww cik teddy bravo ! #kenyit2 mata

Sigaret Perisa Kafein said...

Hujan itu basah. Hujan itu rimas. Hujan itu dingin. sesak.

Dan fikir semula, hujan itu senang. hujan itu damai.

Kerna hujan itu, kan rahmatnya Ilahi. *senyum*

-AsaSiaga-

Cik Kay Jue said...

hujan.... mmg best

HeNRieTTa JoSe said...

Sangat puitis....

Psss....itu la...men tukar jer....kerja kedai jam....xkan xtaw beteri ada beberapa size...

Ayie Abas said...

turunnya hujan ada rahmat pd segala penghuni di bumi... :)

fadh leyanie said...

aku juga suka hujan..suka penyusunan kata :D

Dak Fisha said...

amboiii indahnye ayat-ayat nye. hehe

Dak Fisha said...

amboiii indahnye ayat-ayat nye. hehe

Anne Dean said...

alahai, puitisnya...*terbuai-buai*

E'in said...

puitisnyee... akak suke mandi hujan.. :p

kay_are said...

hujan best sebab syok tido r.. sejuk je.. ^__^

afzalsukasuki said...

aku juga cinta hujan..Hujaannn i lap you (tgh berada kat konsert Hujan :P)

P/s : haritu abg trun Kuantan, tapi malas nak roger takut adik sibuk ngedet kikiki :D

BlogS of Hariyanto said...

sungguh rangkaian kata yang sangat padat dengan makna...dan ketika hujan turun..maka jutaan kata indah kan hadir mengiringinya membasahi bumi :-)

Liyaa Mf said...

Suka bau hujan & dengar bunyik hujan. Hehe. Tapi lagi suka kalau ngah dalam umah la. Senang carik bantal & selimut. Laju je baring atas tilam. Hahaha! :D

BlogS of Hariyanto said...

hadir kembali menyapa sahabat :)

Aishah Jahirah said...

wah makin berbunga2 ayat cik teddy ni...

Aishah Jahirah said...

wah makin berbunga2 ayat cik teddy ni...

Shakirah Rosli said...

ayatnya sedap dibaca.. hehe

zulhilmi tempoyak said...

ble nk hapdate ni ye..

ohh hujan... heee

tirahzairi said...

pewwit...puitis

miss u more!

keyboard menaip said...

apa ni lagu ke?

man said...

mmg terbaik lah..ayat aok 2

tirahzairi said...

dh lme xmai sini...merahnyeee...hihi

E'in said...

pandainye bermadah... huhu

si kiut lavender said...

mohon pasang niat sebelum mandi hujan..

hye..lama xsinggah sini dan wow...banyak perubahan

Syarafi[skyforce331] said...

sungguh puitis :D

Ejam zam said...

kenapa pelangi tiba apabila hujan reda? sebab sebelum kecapi kebahagiaan dan kesenangan, pasti ada cabaran. :)