Apr 14, 2012

Gembala Cinta


Embun pagi dari dedaun pohon menitis kasar ke pipi 
Hembusan bayu menyapa lembut melentokkan bulu roma
Sinar mentari mula terbit menegur kerlipan mata yang kesilauan
Subhanallah ! Jarang sekali rasa ini menyapa...
Angin rindu mula menapak,memenuhi jiwa nan gersang...

Sinar mentari mula mengganas membakar jiwa pengembala
Bahangnya menggomol kulit menerbitkan embunan peluh
Aku mengheret langkah ke bawah rimbunan pohon kasih
Cinta yang hadir menghiasi jiwa bak guguran kelopak sakura
Penuh nikmat,terasa aku dihanyut cinta indah...aku terleka
Terbuai oleh curahan kerak hati dari sang pencinta
Terlena oleh belaian sutera dakapan kasihnya

Oh Tuhan,sudah terlalu lama laci hati ini tidak terusik
Kini ada yang berani menyelak laci itu dan aku membenarkan
Oh Tuhan,diakah penaung martabatku kelak?
Jika benar dia Adam yang aku nanti
Aku tidak hanya ingin kembali  tersusun di tulang rusuknya
Aku mahu menjadi pelengkap seluruh kekurangannya

Oh Tuhan jika rasa ini haram,maka sucikanlah..
Halalkan hasil gembala ini buat kami
Kuatkan jodohnya untukku
Simpulkan tali kasih seteguhnya
Seteguh cinta kami pada Engkau Yang Maha Menentukan
Jangan biarkan ia putus terbang menjauh
Duhai Adam,akulah gembala cinta dan rindumu ~



pss :: Puisi ini belum lengkap tapi saja nak publish sebab aku rasa aku sangat sibuk sekarang,takut tak ter'update'..
pss :: Outstation untuk dua hari,nnati balik aku terjah korang.hehe Sekian~

50 Pemisah Kata:

shahrazali said...

ehem..ehem cik teddy......

dah ada org merisik nmpknyer....senyap jek cik teddy skrg kn...sampai abg shah tag pun x perasan..hehe..

Sis AI said...

Amboi.. Kemain berpuitis indah, hehe! Hmm, nampaknya dh ada yg brkenan kat hati? InsyaAllah sis, mudah2han Allah SWT prmudahkn jodoh sis dgn dia.. InsyaAllah.. Cpat2 ler nikah, hehe!

Gaara said...

hebat cik teddy ni berpuisi..:-)

C i k P i p i T e m b a m said...

hehehe suka ! nice sangat... kalau ada yg nak melamar tu ., terima jelah. kot2 jodoh kan.. mncuba tak ada salahnya :D

# adam.. hehe :P

Zakaria's daughter said...

amin amin.
cecepat kawen,
dapat wa menimang cucu,

P#eoniX said...

la...nape name si adam plak yang naek neh???sape dye??meh hadap haku dulu!!!hakhakhak....

Aqim said...

jatuh cinta? :)

Ayie Abas said...

wahai hawa...daku juga penggembala cinta dan rindumu....weehhuuu..kesyiokkk!!! hehe

Detective Fiqa said...

wahh wahh kemain bz yee.
btw nice . :D suka bace hehehe

Akue Achik said...

puitis.. :))

outstation ke mana? mencari cinta? hehe

Romeo Laut said...

Macam mana kalau saya nak cuba menyelak laci hati tu? Hahah..

TiraPengemis said...

eh2...ingatkan lagu td~~~
hehehe....

eva said...

ehem ehem.. bukan main lagi. heee

~SaL IjOu~ said...

bestnye puisi tu~ ^^

✽ ⓔ ⓔ ⓘ ⓨ ⓢ ⓢ ✽ said...

menantikan sambungan tersebut (^___^)
selamat ber'outstation' (^___^)

Ejam said...

in love? hurmmm

kai said...

anda seorang yang puitis...
teruskan berkarya...

- encikkai.com -

kay_are said...

paling tak faham ngan puisi2 ni.. tak tror literature kot.. T_T owh.. nak g kursus 2 ari? same r kite ^__^

Taman Persinggahan Kayangan said...

syahdu nyer puisi... Indahnya kata2...

nuyui a.k.a miss YUI said...

amboi..berpuisi bagai ni..

HeNRieTTa JoSe said...

hehehe.....mmg masa tuh panic...tapi skang mmg ibu kena gelak pown....

Boni JLL3 said...

best ler puisi ni... hurm, tuju kat sapa tu??

Mr.She said...

hewhew. nk komen ape eh? :P

ABU said...

amboi amboiii.. bunga bunga dah..

elgibran said...

rinduku dalam ..
semakin dalam
perjalanan pasti kan sampai
penantianmu smangat hidupku..
kau intanku kau mimpiku...

nice poem.. sahabat
tetap berkarya :)

faiz fakhirin said...

fuhhhh...cik semakin sasterasess....tulisan cik semakin update...keep it up cik...

p/s: kdg kita tidak perlu menanti ketibaan adam, ia akan hadir dalam lubuk hati bila mata bertentang menuruti air mata.

BlogLeader said...

Keep it Up... Peliharalah bahasa kita.... sudah ramai orang melupakannya...

BlogLeaderTalk

Cik Puan Muda Umi said...

berbakat btol cik teddy nih..bab2 berpuisi ni mmg bgi kt cik teddy lah,puitis btol..hihi..;)

APi said...

biarkan puisi ini menjadi rantaian agar punya kronologi yang indah dibaca kemudiannya.. =)

Ayie Abas said...

tu belum lagi lengkap...kalu lengkap lagi terbuai laa ayie dgn ayat-ayat cinta cik teddy nih...hehe :D

apapun cik teddy memang berbakat mengarang.

Aida Omar said...

wah cik teddy dah ada seseorang yang berjaya mengetuk pintu hati eh? semoga berbahagia ^^

* Tahniah juga usia blog dah masuk 2 tahun.. kipidap :)

Juliet_iRa~" said...

fewittt :D

sungguh puitis..

bagus laa cik ni..heee

NAL said...

sungguh indah..pandai buat puisi..singgah sini

adan said...

sungguh puitis ya.. sampai laci hati segala..

Eein Azryn said...

amboi. puitis betul. outstation ke mana tu? hehehe.

HeNRieTTa JoSe said...

psss....been waiting for u to come back...hehehe...

psssss....xsabar nak tunggu sambungannya...

Leeya Hezlin said...

Wah..pandainya dia berpuitis.. :)

Apple said...

Sebab Adam jualah yang akan menjaga Hawa, menjaga kemurnian dan kesucian cinta itu... Keep it up.

Ana Farhana said...

amboiii.. puitis nya dia. ada bakat lah, hihi ^^

ehh ? nak cake ke ? bile nk jumpe ? :D

aReLaN said...

amboi...kemaen lagi.outstation ke mana tu???

Camy Alya said...

amboii, ehem ehem. nanti nak puisi tu boleh? :D

Fara E's said...

nice 1 ;D

teha said...

hamboi2.. outstation mn pulak nie ? hahhaa !

AinsHa=) said...

amboi, terlebih jiwang dan puitisnya puisi tu... menusuk2 dalam jiwa ni. Hehehe

Mizz ErMa said...

amboi cik teddy..kemaen lagi bercintan cintun dalam puisi ek..ade pape ke..hik3, =P

Woofer Storm said...

entry dia makin meletup..ajarkan boleh??

O CIKTEDDY said...

@shahrazali abg shah x bgtau kot..x prasan,sungguh =D

O CIKTEDDY said...

@Aida Omar er..mane ade 2 tahun.baru 1 tahun 2 bulan la kak..hehe

O CIKTEDDY said...

@Woofer Storm Alhamdulillah..mcm mane nak ajar sdngkan cik pon masih bertatih?hehe lahirkan kata2 dari hati saja =D

Encik Atan said...

cewah.....menitik airmate wa bace...haha