Aug 10, 2011

Kuatkanlah Hati Mereka,Ya Allah

Assalamualaikum
lamanya tak jenguk blog ni(baru beberapa hari la)..
ok,cik bukan nak cerita pasal cik..
cik nak bagitahu korang semua pasal suatu kejadian yang amat menyayat hati.kemalangan ni memang memeritkan bagi sebuah keluarga.pelbagai ujian datang menguji kesabaran mereka.kalau terjadi pada cik,belum tentu cik kuat menghadapinya.
mesti korang pernah terbaca @ terdengar berita pasal adik-beradik yang kena ragut kan?berita ni pernah dilaporkan di tv3.nak tahu lebih lanjut klik SINI yang kakak tu hampir putus tangan,adik pulak koma..kejadian seterusnya pulak saudara kepada adik-beradik ini jugak.dia kehilangan jari akibat termasuk ke dalam mesin tebu..sakit tu,hanya Allah yang tahu.
yang seterusnya pulak,kelmarin..
ada seorang pakcik,seorang nelayan,dalam perjalanan balik rumah kot.pakcik ni berlanggar dengan sebuah trelar(lori muatan berat)..akibatnya lebih kurang macam ni - - >
dan kejadian ini betul2 berlaku di depan rumah cik..cuma cik tak berpeluang nak tengok sebab cik baru pulang dari sekolah. pakcik tu tercampak ke berhampiran sungai yang berbatu-batu.akibatnya dahi pakcik tu terkoyak..MashAllah..mujur ada yang sudi membantu namun saat2 orang lain sedang bersyukur dengan nikmat Allah ketika berbuka,pakcik itu disahkan meninggal..Allahyarham juga akhirnya walaupun telah cuba diselamatkan.
Apa yang cik harapkan kat sini,marilah kita sedekahkan Al -Fatihah kepada Allahyarham.Amin!
dan moga Allah kurniakan kesabaran yang tinggi kepada ahli keluarga mereka..Amin!



6 Pemisah Kata:

Ibnushukran said...

ya Allah.. sedihny baca.. moga Allah swt lindungi orang2 beriman dr perkara2 ngeri mcm ni,smgoga kaum kluarga tabah.. al fatihah..

sergeant keroro said...

al-fatihah

GaRy™ said...

amin... harap2 keluarga pakcik tersebut sabar... sesungguhnya Allah bersama orang2 yang sabar~..

iMBobo said...

al fatihah buat pakcik tu..sedih lah kejadian mcm ni..ajal tu dtg secara tiba2 pd pakcik tu..

leeya abdul said...

Alfatihah. Itu memang sangat mengerikan. Semoga kita semua sentiasa di bawah lindunganNya. amin.y.a

POSH76 said...

alfatihah