Aug 26, 2011

Namida.Tears.Lágrima.

Sebelum cik cakap lebih2,meh cik nak habaq sikit maksud tajuk entri diatas..
Namida (jepun)blue forwardair mata
Tears (english)blue forwardair mata
Lágrima (portugese)blue forwardair mata
Apa motif cik tulis dalam pelbagai bahasa?cik pun tak tahu..takde la,saje nak kongsi.

Kenapa kita selalu menangis?banyak sebab la kan..gembira,sedih,tertekan,benci,marah..putus cinta?
Ha..tu la antara sebabnya.Kita menangis untuk meluahkan apa yang kita rasa.Percayalah,lepas nangis mesti kan rasa lega kan?Tak percaye..eleh,takkan tak pernah nangis kot..Masa kecik2 dulu selalu nangis mintak susu dengan mak kan?alahai,comelnya..
melting ice
Kalau bagi perempuan,menangis adalah perkara biasa.Betul tak?Kenapa perempuan senang sangat menangis?Dah memang jiwa perempuan tu lembut.Allah ciptakan sesuatu itu penuh berhikmah.
Perempuan..kalu gembira nangis,sedih pun menangis..Cik pun confuse.
Kalau lelaki pulak?Susah sangat cik nak tengok lelaki menangis.Adakah kerana ego,kaum Adam menahan air mata mereka daripada menitis?maybe..Tapi jangan pelik,lelaki pun mudah terasa tau!
melting ice
Kalau bapuk,mak nyah,pondan,gay & lesbian pulak?Opss..Wallahualam.Mungkin mereka menangis apabila ditinggalkan oleh pasangan mereka.Ok,ini adalah auta.Kenyataannya,mereka juga manusia seperti kita semua..menangis itu adalah lumrah.Cuma,mereka ada masalah kecelaruan mengenai identiti dan bla3..

Akhir kata sebelum cik nak pergi main mercun
Let your tears come. Let them water your soul. 
Tak salah pun kalau nak menangis.Tangisan bukannya menandakan kita lemah tapi mebuatkan kita lebih kuat untuk menghadapi hal-hal yang seterusnya.

Notenota: Tengok iklan raye yang ade lagu anuar zain perpisahan,berderai air mata~

5 Pemisah Kata:

sergeant keroro said...

betul, tak salah menangis :)

SyazwanSarawak said...

tangisan tu yang akan menguatkan kita :")

Dr. Fox said...

haha, tapi lepas nangis mesti penat. huhu

iMBobo said...

xsalah utk menangis :)

Cik Siti Aziz said...

keroro: yeah.btol3..

syazwan..mcm ade pngalaman je..hihi

dr.fox: ha..tu cik stuju..

imbobo: mesti la..^_^