Mar 9, 2012

Segmen: 7 Sebelum Aku Meninggalkan Jasad~

Assalamualaikum~

Dimulakan entri kedua dalam bulan Mac yang nyaman ini dengan Bismillahirrahmanirrahim.Puluhan kasih ditujukan istimewa buat si jejaka kacak dari Kelantan yang digelar Faiz Fakhirin dan si manis merangkap kembar tak seibu dan sebapa yang digelar B0lat The Legend kerana sudi menjemput Cik Teddy Pemalas ini untuk terus meng'update' blognya.

Yang tujuh itu impian,yang tujuh itu harapan,yang tujuh itu menyebabkan Cik Teddy runsing,yang tujuh itu utama,yang tujuh itu mendebarkan...

1
Mekah Al Mukarramah..Ingin aku sampai kepadanya sebelum roh kembali kepada Penciptanya.Moga sempat juga kaki kerdilku menjejaki tanah suci lagi diberkati ini.Ingin juga aku genggam tangan kasar ayah dan menuntun mak beribadat bersama-sama...Amin!

2
Disneyland..Seronoknya berpura-pura menjadi kanak-kanak di sini.InsyaAllah,suatu hari nanti akan aku tawan tempat ni..hehe

3
Aku mahu jadi penulis terkenal.Penulis blog?Ya,mungkin tapi impianku lebih kepada penulis yang bisa mengubah persepsi pembacanya kepada yang lebih positif.Mungkin juga seorang penulis novel?hehe..Aku dalam usaha menghasilkan sebuah novel daripada sebuah cerpen yang pernah aku tulis..

4
Aku mahu kahwin!Dengan siapa,tentulah dengan arjuna si jodohku yang bakal ku temu nanti ^__^ Menjadi seorang isteri kepada sang jodoh dan ibu kepada anak yang sudah ditakdirkan..indahnya~ 

Kaya dalam dan luar.Aku mahu kumpul harta sebanyak yang mungkin sementara bisa untuk keturunanku yang seterusnya.Aku mahu jadi Muslimah yang sebenar-benar muslimah yang kaya dengan sifat Islam dalam dirinya~

6
Lamborghini Gallardo Spyder.Impianku dari dulu hingga sekarang.

7
Impian terakhir ini mungkin kejam didengar tapi kau tak memahami.Kalau boleh biarlah ibu dan ayah pergi dulu sebelum aku.Bukan kerna takut susah tapi sungguh aku tak sanggup tengok mereka sedih jika aku pergi sebelum mereka.Cukuplah segala susah payah mereka menjaga aku selama ni.Biarlah aku yang menguruskan mereka.Aku tak mahu orang lain yang mencurah air ke tubuh mereka,biar jemari aku saja yang membersih lembut jasad mereka.

Tiada apa lagi yang ingin aku ulas,terima kasih kerana sudi mencelikkan kornea anda untuk menatap secebis harapan dari hati seorang insan kerdil yang digelar Cik Teddy ~ 


pss:: Takpe kan tajuk lain sikit..

36 Pemisah Kata:

Cik Chokie said...

Insyaallah kak . impian akak segalanya akan sampai suatu ari nanti . :) hope kite dapat jd seorang muslimah yang sejati dn ank yang solehah . amin .

Syasya Johan said...

part no 7 tu saya pun setuju sebabnye taknak parents kita meratapi pemergian kita sebagai anak,kan? :D

shahrazali said...

bgus impian tu letak first...

bole tahan kereta idaman ek....hehehe...mmg btol2 kaya ni nnti klu pakai kete ni..

yg last tu mmg nmpk mcm kejam,,tp makna yg tersirat kita kena paham kn....sbh shah paham,,,dn kdg2 abg shah pun pikir yg sama..skrg abg shah ada mak jek,,abah dh xde..mak dah kehilangan anak sulung dn suami dia..tu x termasuk adik-beradik mak yg tinggalkan dia satu persatu..

tp dalam masa yg sama,,abg shah sllu doakan umur mak panjang..Ajal maut ditgn Tuhan.. hnya Dia shj yg tahu apa jadi kat kita semua..

dh mcm wat entri pngj2 ni..hehe..

JR said...

Saya juga bercita2 nak memiliki lamborghini. Tapi hingga kini ia cuma mimpi. Dah cuba pelbagai cara nak jadi jutawan, tapi cuma mampu jadi jutawan mimpi.....

MeeRole said...

gaya penulisan yang hebat cik teddy..tq join segmen ni ye..

biela bell said...

aihh..lamborgi yg tak tahann..haha

Akue Achik said...

smoga smua impian terlaksana..Amin.. :)

p/s : part kreta tu..wow..

Azlan Strider said...

yang no sau tu insyallah nanti cik teddy sampai laa tu..hehehe

Regards,
-Strider-

Aqiim said...

jom pergi disneyland sama - sama!

Cik Nurul said...

harap impian semua tercapai.. ;)

~last sekali tu sedih baca.. =(

anNaqia said...

ramainya org nak pegi Disneyland. nape eh?

kiwi_sengal said...

waaa! gud luck ci teddy :) semoga tercapai semuaa impian kamu

Zakaria's daughter said...

perghh perghh.
num 6 tak menahannnnn.
dahh dahh tayahh berangan.
ngahaha

Ayumi Comot said...

ayu nak mitsubishi Lancer 1!

faiz fakhirin said...

@Zakaria's daughter

Lu ni...bg la change pd cik teddy nk dapatkn lamborghini..nanti bleh la minta cik dtg amik wa ngn lamborg tuh...hehee

p/s : cik, dpt lamborg, jgn lupa mari kelate...kita pekena nasi ulam budu...hahahaha

MEDIHA OMAR said...

InsyaAllah semuanya dapat dikecapi :)

Love,
Mediha Omar

Latest post:
Rich Creamy Mushroom Bruschetta Recipe!

♥e'in♥ said...

insyaAllah.. moga2 impian tercapai.. :)

ZORA said...

semoga impian tercapai...:P

Teenager Housemaid said...

erkk.saya pun nak lamborgini jugak..
hehehe
cik!

Realname Hidden said...

la...xmola sedih2.....yanbg akhir tu nak nangis je baca..cik gugu jemput tinggalkan link kat blog hidden ye..senang nak datang balik..

http://mshiddenname.blogspot.com/2012/03/entry-melekat.html

yang berminat untuk dikomen bagi setiap entry pun boleh pergi kat link tu ye..happy blogging..:)

emy zulaiha said...

pergh lamborghini tak mau tinggal :)

sedihlah impian no 7 tue..sngt suci impian tue. semoga sume impian cik teddy tercapai insyaAllah :)

cik Kartun said...

inyallah.. mudah2an di perkenan kn oleh-Nya aminnn..

Ckin Kembaq said...

amin...amin ya Allah.. ^_^ moga tercapai apa yg diinginkan naa..

suzie rahman said...

salam teddy..wah gempak lah impian nya. insyallah. usaha lebih pasti impian tercapai. xde y mustahil dlm dunia ni.ape2 leh jd klu kita mahu. :)

My Life's Journey said...

salam pekenalan .. singgah dan follow cik teddy :) ..amin2 umi doakan segala impian menjadi keyataan ..amin :)

khairul said...

mudah2an kita dpt tunaikan impian yg no 1 tu kan Siti

ekabukanmakcikkau. said...

sedihnya yang last tu. lagi satu, aku pon teringin lamborghini jugak . kau ingat kau sorang je hah? hhaha

era kecik said...

semoga tercapai impian kak teddy. yang last tu sedih. tapi, betul. tak sanggup nak tengok ibubapa kita sedih kerana kita. sob3 :(

Marvin Rangge Velasquez said...

trharu plk bca impian ke-7 tu :)

Ayie Abas said...

ada bakat menulis jugak rupanya cik teddy nih patut laa ayat dlm entry lancar jer.

semua impian cikteddy tu realistik utk dicapai.^__~

p/s : temu jodoh dgn ayie jer dah laa... :P

hyz said...

impian yang hebat!

Anyyss Shuhaimi said...

Amin ya rabb. moga tercapai. :)

Picoz Shupalula. said...

goodluck okeh? hehehe

Cik Puan Muda Umi said...

gudluck cik teddy..semoga tercapai semua impian awk...amin..;)

Pencetus Fenomena said...

tarikh perkawinan kita awk x tulis pon..oke fine..haha

Saddila said...

insyaallah. amin :)
sedih baca impian yang terakhir tu.