Nov 6, 2011

Soalan Buat Hawa,Jawapan Dari Adam

Satu Soalan Buat Hawa.

Pandang kanan, awek shawl merah jambu ala-ala yuna. baju sendat.Vogue.
Pusing kiri, awek shawl kelabu bak hana tajima. tengkuk terdedah.Gorgeous.
Tengok depan, awek legging rambut rebonding paras belikat. baju lengan pendek.Stylo.
Toleh belakang, awek skinny dengan blouse labuh tutup punggung. tak bertudung. heels 4 inci.WOW!

******************************************************************************
Satu soalan buat hawa, memang itu ke yang korang nak? berfesyen tanpa meletakkan agama di depan? fesyen didahulukan, agama dikemudiankan?

Satu soalan buat hawa, selesa ke dengan penampilan sebegitu? menjadi perhatian kaum lelaki yang sememangnya mata keranjang? segenap tubuh diratah mata manusia?

Satu soalan buat hawa, apa tujuan korang berpakaian sedemikian? mahu tampak gah di kalangan teman-teman? sentiasa di atas? lepas tu apa? riak? takbur? bangga?

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berbaju kurung bertudung litup korang akan dianggap kuno? adakah dengan fesyen lilit-lilit shawl akan jadikan seorang yang up-to-date? nahh~

Satu soalan buat hawa, adakah dengan berpakaian sopan akan menjejaskan kecantikan korang? akan menjadikan korang hodoh? nampak kecundang dalam dunia moden?

Satu soalan buat hawa, kalian berfesyen untuk kepuasan sendiri bukan? tapi pernahkah kalian sedar bahawa diri kalian takkan pernah puas?
Satu Jawapan Dari Adam.

Satu jawapan dari adam, seorang perempuan yang tertutup sempurna auratnya lebih bernilai di mata lelaki untuk dijadikan teman seumur hidup.

Satu jawapan dari adam, kecantikan seorang wanita yang menjaga auratnya dari dipandang lelaki yang bukan halal baginya adalah lebih mahal dari dunia dan segala isinya.

Satu jawapan dari adam, kecantikan si berbaju kurung yang bertudung takkan dapat ditandingi oleh yang lain. cantik, cun, ayu, dan sopan. apa lagi yang kalian nak?

Islam membenarkan fesyen tapi islam jugak melarang tabarruj. Allah tak suka mereka yang berlebih-lebihan.Jadi bersederhanalah..

Sepantas mana pun kau lari untuk mengejar kepuasan dirimu, kau takkan pernah dapat mencapainya kerana kepuasanmu yang sebenar berada diantara kamu dengan penciptamu, ALLAH SWT..
 
-Sumber-

8 Pemisah Kata:

kim heeruul said...

gua benci girl pkai legging

GaRy™ said...

memang betul... aq sebagai kaum adam pun akui yang... aq benci pompuan pakai tudung baju sendat.. takyah pakai tudung la kalau macam tu... buat malu agama je..

nelly said...

soalan dan jawapan yang sempurna ~

hawiz said...

tu la...malukan diri sndiri..ape laa..

Original CikTeddy said...

@kim heeruul gua pon x ske!

Original CikTeddy said...

@GaRy™ bgus gary!

Original CikTeddy said...

@nelly thanks**

Original CikTeddy said...

@hawiz a'a kan^^