Apr 14, 2011

Gadis Zaman Sekarang..Menyampah!

السلام عليكم
Kenapa dengan tajuk di atas tu yerk?macam pelik jugak kan..entah,cik pun rasa pelik jugak..haha
korang pun dah tahu dan masak dah dengan perangai gadis zaman sekarang kan?
cik pun sama..apatah lagi cik pun seorang gadis.
Tapi hakikatnya gadis zaman sekarang bukan macam gadis2 zaman dulu..
penuh dengan adap sopannya,lemah-lembut,hormat orang..bak kata orang memang semua macam perempuan melayu terakhir la..
Dibandingkan dengan budak zaman sekarang?whoa,,cukup jauh bezanya..
Kenapa cik cakap macam ni?mesti ada yang cakap cik ni sewel agaknya..
kutuk kaum sendiri!! Tapi inilah kenyataannya wahai kaumku..
kalau cik sebagai perempuan pun boleh rasa malu melihatkan kawan2 lain sudah rosak akhlaknya,apatah lagi kaum Adam yang asyik memerhatikan kita?
perempuan! perempuan! perempuan!
sedarkah kamu?
Allah telah menciptakan sebaik-baiknya..tetapi kenapa kita sendiri yang ingin menghancurkan segalanya??
hilang kehormatan,terlibat dengan kes buang anak,pergaulan bebas dan macam2 lagi..
cik menyampah dengan perempuan yang macam ni! kerana korang semua,semua daripada kaum kita dianggap serong..sebab tu la cik menyampah!
tapi cik takde la benci kat korang..cik percaya masih ada pintu taubat untuk korang..
percayalah..kasih sayang Allah s.w.t itu sentiasa ada..bukalah hati..cari la kasih sayang yang diredhai dan bukannya dari mereka yang suka mengambil kesempatan atas korang..
Moga Allah perkenan doa ini..Amin! InsyaAllah^_^

4 Pemisah Kata:

Ibnushukran said...

insyaAllah cik teddy.. moga doa cik dimakbulkan.. :)

KimiCnoL said...

amin..kita hanya mampu berdoa ;)

JOM BACE ENTRY BARU =)

1.cuti-cuti semester kini kembali


2.Satu sentuh percuma Satu tupperware

Cik Teddy said...

ibnushukran thanks..amin!

Cik Teddy said...

@kimichol mmg kita mmpu tuk brdoa tp kalau xde usaha trutama dr pihak krjaan..?