Apr 14, 2011

s0ng f0r u!


السلام عليكم
apa khabar agaknya tuan hamba di sana?wah3..sengal la tulis camni..ok la,back to normal.
ada orang kata muzik tu sebahagian daripada hidup kita.percaya tak?
cik percaya!^_^ sejujurnya cik pun tak dapat hidup tanpa muzik..
bukan la mati kalau takde muzik tapi macam tu ar..rasa pelik aje kalau sehari tak dengar lagu..
tak kisah la lagu apa pun kan..bila mak cik membebel pun dah kira macam lagu dah..hihi(sorry ma).
muzik ni pun sebenarnya boleh mempengaruhi kita..
dan korang semua nak tahu?antara SENJATA ORANG KAFIR untuk mempengaruhi minda umat Islam ialah melalui MUZIK. Korang sedar tak apa yang korang ucap semasa korang nyanyi lagu2 mat saleh tu..
ya,mungkin ada yang faham..bagi yang tak faham?entah apa yang korang sebut kan?sedar tak sedar ada lirik lagu yang memuja syaitan la..dan macam2 lagi.
Sebab tu la kita disarankan untuk sentiasa memperbaharui iman kita dengan ucapan Lailahaillallah ataupun selepas tersedar dari tidur tu,ucapkan lah dua kalimah syahadah.."sama2 kita amalkan lepas ni".
herm..cik pulak suka dengar alunan zikir dari Kamal Udin,Subhanallah..sangat menenangkan.


Subhanallah wal hamdulillah wa laa ilaaha illallah
Every time when I’m awake all things that I see
I know it’s hard to believe but it's from the Almighty
When the leaves fall from the tree every plant that grows on land 
When the waves flow in the see it's by his command
To Allah do I return, paradise is what I’ll earn
if I work hard and pray to my Lord everyday
So Allah give me the strength, show me the way the Prophet went. Let me hold tight to your rope,without Islam there is no hope
Ya Allah I thank you for my clothes and my food
as I live throughout this test I’ll remember I’ve been blessed
Ya Allah hear my du’a (prayer) please help your ummah (followers)
so that we can all unite and praise you day and night


3 Pemisah Kata:

munirAh jOhAri said...

w'salam...
nice entri! suka!

Cik Teddy said...

thanks munirah^_^

Ayie said...

layan.. hahaha