Apr 25, 2011

korean vs nasyid

Assalamualaikum^_^
apa khabar semua?harap sihat2 belaka ok? kat sini cik kongsikan 2 video..silalah tengok dulu yerk! nanti cik sambung menaip lagi..-_^
ha..macam mana?dah tengok?bagus2..
ok la,video mana yang anda klik dan tengok dulu? mesti video korea sorry2 by super junior tu kan?
mungkin ramai lelaki yang tak berapa suka korea kan?tapi kalau orang perempuan? jangan tanya la,dah tahu pun..majoriti memang minat korea!
inilah yang cik nak cakap,,rakyat Malaysia khususnya perempuan telah dilanda fenomena korea..bahasa yang senangnya 'giler korea' la kan?Maaf kalau ada yang terasa..
tapi cuba kita nilai balik diri kita..mudah sangat terikut dengan budaya luar kan?
memang tak dinafikan dalam henset cik pun ada lagu korea(sekadar up to date) tapi takde la sampai jadi 'korean maniac'..Islam tak melarang kita untuk berhibur tapi jangan la sampai melalaikan..ada remaja perempuan sekarang sampai sanggup bersengkang mata khatam tengok drama korea..perlu ke?
bagi cik drama korea sekarang banyak sangat yang berunsurkan cinta remaja yang semuanya macam fotocopy jer..'boring!!'..
cik pun tak nafikan lagu2 nasyid sekarang kurang menarik tapi masih ada yang bagus untuk didengar..
jadi,renung2kan dan selamat beramal..^_^

4 Pemisah Kata:

Ibnushukran said...

betul 2 cik.. sy setuju sngat. hehe
nasib bek la kurang jgk ngan cite2 korea ni.. xsalah tengok tp jgn smpai mngabaikan solat dan sbagainya.. pstu jgn taksub dan ikut sngt budaya korea 2.. mksud sy klu nk macam tu KAHWIN dlu k.. betul x cik... :D

mykhalis said...

itulah..zaman beredar.. kalau zaman dulu2 hero hindustan..skrang korea pulak..

Cik Teddy said...

@ibnushukran yeah!btol3...

Cik Teddy said...

@pakcik khalis tu la pasal,,skrg ni korea3! bocan le..