Sep 16, 2011

Teka Teki Promosi Blog Korang!


hangpa nak tak aku promosi blog hangpa?
tapi sebelum tu aku nak bagi satu teka teki mudah..

Perkataan apakah yang paling tua dalam dunia?
perkataan tersebut ada 2 tau!
_ _          _ _ _ _ _    (bahasa melayu sahaja)

siapa yang dapat jawab dengan tepat,blog hangpa akan dipromosi selama seminggu!
tiada had untuk hangpa meneka..nak teka sampai 10 kali?takde hal..
-tak perlu buat entri, cuma tinggalkan jawapan hangpa kat ruangan komen-

klu: setuju dan tidak setuju..dua2 ada huruf vokal 'a'
~mari berteka teki~
UPDATE: tersenyum baca jawapan korang..bagus,berfikiran positif tapi masih tak tepat.jawapan takde la islamik..cuma teka teki biasa.saja pasang muzik ni supaya kita ingat nama2 Allah tapi takde kaitan dengan teka teki ini.Maaf ^_^ cuba lagi.Tengok la klu tu..
klu kedua: "kalau ada orang tanya,suka baju ini?"korang akan jawab sama ada dua perkataan kat atas tu je.


UPDATE!!!!!TEKA TEKI TAMAT!!

36 Pemisah Kata:

kunci locker said...

ada 2 perkataan??nk cuba minta talian hayat huruf voval 'a' ada tak??hehehe...kalo cmni kosong jek ruang tu mmg xreti nk jawab...hahaha

khairul said...

ish jenoh dok pikiaq ni

Aimifiqa said...

ape ek? jenuh ni..

kunci locker said...

nak minta tambah huruf vokal...tak kira..tak kira...cpt tambah..bru blh teka...hehehe...ssh ni..jenuh nak pk sbb byk sgt..

orang tua..basikal tua..semua perkataan yang ada tua semua tua...hahaha

chu-A cardOza said...

1 . ana
2 . anta

hahhaa..

Cik Mutiara said...

hari tua?

RAIZAN said...

Rasa nya tau perkataan ape.
Perkataan :-

1- Allah
2- Adam

Cik Siti Aziz said...

korang pikir yang senang2 sudah la..perkataan2 tu slalu kita sebut stiap hari..klu dh ade tu,stuju n tidak..hihi slmt brteka teki!

AbgFeroZ said...

ya Allah ??

heee.. ikut lagu blog nie :)~

monster kecik said...

hee...pnt perah otak :P

mykhalis said...

bhasa melayu ke nie?

kim heeruul said...

jawapan nye
Ok sayang...

cik kiwi's said...

ya Allah.susahnyaaaa..huhu..

Paris Hilton (M) said...

Ya Allah.....kan kan

kunci locker said...

Ya Allah...hah...jawapanny...dgr lagu blog ni.. + huruf vokal + semua klu yg dpt...

sy yakin n percaya yg teka teki ni berkaitan ng Islamic...so jawapanny Ya Allah...heheheh

woit korg !! aku yg promote blog die kt SB...so korg kne bg aku mng...hahaha :P

kunci locker said...

Ya Allah...hah...jawapanny...dgr lagu blog ni.. + huruf vokal + semua klu yg dpt...

sy yakin n percaya yg teka teki ni berkaitan ng Islamic...so jawapanny Ya Allah...heheheh

woit korg !! aku yg promote blog die kt SB...so korg kne bg aku mng...hahaha :P

Eyka Aikha said...

Ya Allah.. rite?

Cik Siti Aziz said...

maaf hangpa yang comel dan hensem..x betul la..cuba lagi^_^

khalis: bahasa melayu

eszyamin said...

ya minat

eszyamin said...

ya takya

eszyamin said...

ya lakot

eszyamin said...

tapi cm x betul jer..jap2..tgh pikiaq lg ni..

Pendamba Mawar said...

ha minat

Pendamba Mawar said...

ya entah

pendamba teka ini

Pendamba Mawar said...

ha entah

Pendamba Mawar said...

la entah

eszyamin said...

la yakot

eszyamin said...

ya yaoje

Paris Hilton (M) said...

ya tidak
haaaa betol kankan.....

Cik Siti Aziz said...

akhirnya!

Pendamba Mawar said...

ya tidak kot

eszyamin said...

ya tidak?? owhh salah satu ke maksudnya?? emrrhh ingtkn kena jwb dua2 bila org tnye suka baju ni??..salah tafsir..patut x jumpa2 perkataan tu..adoiyai..

Cik Siti Aziz said...

maaf kpd semua yg x menang..pape pon korang sporting!!

iMBobo said...

terlepas plak teka teki ni huhu

Cik Siti Aziz said...

abg bobo: nnti cik buat lagi pastu jemput abg bobo plak ek!^_^

aque said...

tahniah cik paris :)