Feb 3, 2012

Cara Terbaik Hapuskan Lipas (masakkan)

Assalamualaikum~

Lipas,binatang yang comel hodoh!Benci aku! *Haih,tak baik tau!Depa pun makhluk Allah juga*Lipas dibenci kerana rupanya,dianggap kotor dan bla bla bla..Kalau jumpa,mesti kena bunuh!Kesian pulak.Jadi Cik Teddy ada cara penyelesaiannya.Jadikan mereka sebagai makanan! 

Ok langkah pertama yang anda perlu buat ialah kumpul lipas yang berada di rumah anda.Jangan bunuh lagi tau!Ada cara yang lebih menarik untuk hapuskan lipas-lipas tersebut.Ok,kumpulkan kalau ada ye!

Cara paling elok,letakkan lipas-lipas tersebut ke dalam botol atau bekas yang boleh memuatkan mereka semua dengan SELESA! Ingat ye,SELESA!Masukkan air untuk memandikan mereka.Dah siap cuci,bolehlah korang masukkan rempah-ratus untuk menjadikan mereka lebih sedap.Yummy!

Dengan begitu bulu dan duri pada lipas akan hilang supaya mudah dimakan.Selain itu, ada juga dengan cara rebus, terus kaki dan sayapnya dicabut.Dah siap goreng,angkat dan hidangkan.


PERINGATAN !

Masakan ini bukanlah untuk kita yang beragama Islam.Ini adalah makanan masyarakat di Thailand, Vietnam, Kamboja, dan Laos.Lipas dianggap hidangan yang enak, mengiurkan dan dianggap kaya dengan nutrien.

Sekian,terima kasih kerana mencuba!haha..

pss :: Kotor ke weh?Rileks la..aku pun rasa nak muntah buat entri ni.Nak tahu kisah lipas yang lebih menarik?Klik ENTRY INI <<

65 Pemisah Kata:

Miss Volvo said...

euuuwwww!!

Radin87 said...

mak aih~~
lipas pun ada orang nak makan ke?
kalau belalang tu kira ok la jugak. huhu..

Super Gemuk ♥ said...

malam tadi operasi bunuh lipas . jyeahhh . HAHAHA :D

::WafaIrdina:: said...

erkkkk..
sup lipas kew ni..hahaha
bg free pn xsgup nak mkn..
menci tw si lipas ni...
:D

Mr.She said...

cam best je! hak3

aReLaN said...

ah...tidak!!!!tengok pon tak sanggup.rasa nak ketuk je sekor2.inikan lak nak makan

Aine Ainun said...

Cik teddy::

Huhu...
tahan tekak!

Mizz ErMa said...

owh tidak..nasib baek tak termuntah kat sini..=0=

zulhilmi tempoyak said...

gulp....

dah try ke...??

mohon share... ;p

Akue Achik said...

byk haiwan ni kat umah sy...agk2 kalo jual bole kayo nihhh...hehe

Selendang Merah said...

wah sedap2..kah2..

igt betul td wat mkn..haha

lilyanna49 said...

haha . geli kott .

era kecik said...

erk, yuck =='

:: memang pengotor :P

NiaLidia. said...

errr gulp. nampak sedap. hahaha eeee geli aih. nia fobia dgn lipas =='

cik teddy , jom join contest hehe

http://nialidia.blogspot.com/2012/02/contest-aku-dan-quote-sahabat-vs-cinta.html

khairul said...

abg mmg takut ngan lipas eeeeeeeeeeeeee

xila riston said...

eee yeyekkk rasa ape tah...rase mcm ayam kot ;p

Gaara said...

geli giler tgk lipas goreng tu..huhu

Lady Shana Sweet said...

tak sanggun nak baca.. keh keh keh

shahrazali said...

mana rumah yg banyak lipas,,bole la kumpul lipas-lipas tu...

then jual kat pendatang asing...hehe..

eLLa n aLia said...

oh tidak..!! tak sanggup..

aisya said...

oooookkkkk..
nasib tengok ni bukan masa tgh2 mkn.. huhu

EruzuLiyana said...

maaf la OCT, dah termuntah dekat belog OCT..haha

kim heeruul said...

euww...tak selera gua..

Aqiim said...

lipas masak kari mesti sedap kan?
hahahahaha

EZAD AMIR said...

xleh byg cmne..dh la busuk bau lipas ni..hek3

Ejam said...

ouh, dah penah makan dah, Berger Lipas pun penah makan,

cik teddy penah makan Nasi Goreng KUKU? ketip kuku banyak2, kumpul, then masak skali.. nyumm...

Woofer Storm said...

nak muntah je rasa..uuwekk

CekbOlat-bOlat said...

haha.. mcm sedap je.. tetambah yg pedas tuh ^^

Misskonspirasi said...

yakk.. loya anak tekak terus tgk pict kiki camne lah agaknya dowang telan lipas tue eeiiww

cik Kartun said...

ayaaa..! tngok p0n nek geli tekak nie =.='

faizfakhirin said...

errrrr...sedapnya....cicah dgn sos meggi...hahahaha

EmpayarUtama said...

Masa dalam tapis tu hentak kuat sikit bg kaki dia tanggal hahahahahah

chemay said...

chemay kalau nampak lipas.
menjerit sampai melompat2 tauu.
anti sungguhh.
=..=

eeiyss said...

Allah.. hehe
sian pulak kat depa~
hehe

Azlan Hasan said...

igtkan sik yang goreng..baru nak mintak skit..hehehe

Regards,
-Strider-

Mohamad Azizi Md Said said...

err.. geli intestine saya

akuamir said...

eee,,, dulu aku mencik giler ngan lipas,, boleh plak waktu aku melabur,, tengok bawah ade 3 okr lipas tengah makan pelaburan kuh,, hee... nasib baik rumah skunk tade lipas.. :')

♥e'in♥ said...

peh! kembang tekak tgk!

Apple said...

wah.. cam sedap, enak dan ranggup jer lipas2 tu. (Bwerk!!!)Ptt ni letak kat ruangan resepi. Pandai hang masak ye..

cara len ilh tutup bilik then spray racun nyamuk (aerosol). nescaya sume K.O. Hoho..

Nur Aischa said...

ee yeakk, hahaha ughh. geli sungguh tgk lipas goreng tu XS masyaallah..

Ahmad Sabree said...

singgah sini n bace entry....

misluvcoklat said...

lipas goreng tepung mcm sedap.
wakaka.

misluvcoklat said...

lipas goreng tepung mcm sedap.
wakaka.

Anyyss Shuhaimi said...

goreng2 pastu bagi jiran sebelah makan. haha!!

Alieza Dayasari said...

sangat geli arrr lipas lipas ni...
liza pernah balun lipas smpai penyek... geram giler.

teha said...

nak tangkap pon aku xsanggup apetah lagi nak masak.. hahahhaa !

ijA said...

eee..geli ahhaa..thanks for visit my blog..ramainya pengomen..

Nelly The Strange said...

yucks !! tak sanggup !!

semutsengal said...

Err,


mesti entri ni paling banyak hit.


HAHAHAHAHAHAH

Koding said...

Di segi kebersihan...
Habitat lipas adalah di tempat yg kotor termasuk pembentongan...

Juliet_iRa~" said...

ayoooo xlalu eh nak tgk je pon..

Teenager Housemaid said...

cik dija!!
cik buat akak rasa nak muntah..
euwwwwwwwwwwwwwwwwww
i hate lipas!!
:(((

Tatang Tajudin Ibnu Supyan said...

Ouuuhhh... I'm relly not like it. Sangat Jorok... it's not my food.. heuheu

syieda ;) said...

erghh! geli laaa~ geli lipas! tak suka. haha~

ZORA said...

wah..terbaik...

eva said...

adoiiiii.. xnampak gumpol byk2.. tgk lipas byk2 pun dah rasa geli.. takut diaorg tu terbang hinggap pulak... haha.. mmg bencik jugak lipas sbb menakutkan haha.. salu kucing kat rumah yang tlg serbu lipas hehehe

Haw said...

hahaha.. ganas tol ko nih :)

L said...

sedapnyer,, hahahha.. salam maulidur rasul.=)

jom baca sebentar jep..
http://lolz-l.blogspot.com/2012/02/sila-baca.html

Cik Nurul said...

Benci lipas selama lama lama nya.. Ahahaha.. :D

Ain Dzaya said...

eewwww!!

egtkan ape tadi....


Dihimpit lelaki lelaki. Dilema!

sabree hussin said...

sampai lipas pun ada yang nak makan

Bobo said...

terkjot den! ingtkan cik teddy makan lipas td hehe

cik puan muda umi said...

errr..geli..bluekk,xlalu makan nasik jap tengok lipas2 ni..hoho

Picoz Shupalula. said...

Ngaaaaaaaaa. Picoz anti lipas. Huhuk. Selalu lari-lari berkejaran ngan lipas kat dalam rumah T.T....

Haruno Hana 하나 said...

mkanan mreka mmg pelik2 kan? katak pun makan, ulat pun makan.. ewwwww X(