Apr 4, 2011

Satu Tamparan Untuk Buat Kamu Sedar(repost)

Ada seorang pemuda yang pergi luar negeri untuk belajar untuk beberapa waktu. Ketika dia kembali,dia meminta orang tuanya untuk mencari dia seorang sarjana agama atau ahli pakar yang boleh menjawab 3 soalannya.Akhirnya, orang tuanya mampu menemukan sarjana Muslim.
"Siapa anda?Bolehkah anda menjawab pertanyaan saya?," Tanya si pemuda"Saya salah seorang dari Allah (سبحانه وتعالى) dan Insya Allah (dengan kehendak Allah), saya akan dapat menjawab soalan anda," jawab sarjana."Adakah anda yakin?Ramai Profesor dan ahli pakar tidak dapat menjawab pertanyaan saya," jawab anak muda!"Saya akan cuba yang terbaik, dengan pertolongan Allah (سبحانه وتعالى)""Saya punya 3 pertanyaan," kanak-kanak itu mula:
1. Apakah Tuhan ada? Jika demikian, menunjukkan bentuk-Nya.
 
2. Apakah Takdir (nasib)?
 
3. Jika Setan (Devil) diciptakan dari api, mengapa pada akhirnya ia akan dilemparkan ke neraka yang juga diciptakan dari api. Ini tentu tidak akan merugikan sama sekali, kerana syaitan (Devil) dan neraka diciptakan dari api. Apakah Tuhan tidak berfikir sejauh ini?
Tiba-tiba,sarjana menampar wajah pemuda itu!Orang muda, yang terkejut dan terluka oleh tamparan menjadi bingung, "Kenapa kau marah padaku?" ia bertanya.
"Saya tidak marah," jawab sarjana."Tamparan adalah jawapan saya untuk tiga pertanyaan anda."
 
"Saya benar-benar tidak mengerti," kata pemuda itu. Dia benar bingung.Sarjana mulai menjelaskan, "Bagaimana kau merasa tamparan saya?," tanyanya."Tentu saja, saya merasa sakit. Sakit," dia menjawab"Jadi apakah anda percaya rasa sakit yang ada?" sarjana tanya
 
"Ya.""Sekarang tunjukkan bentuk rasa sakit!" kata bijak Cendekia
 
"Aku tidak bisa," jawab si pemuda"Itu jawapan pertama saya.Kita semua merasa kewujudan Tuhan tanpa bisa melihat-Nya.Kini,adakah anda bermimpi bahawa anda akan ditampar oleh saya?," Jawab sarjana.
 
"Tidak".
 
"Apakah anda pernah berfikir bahawa anda akan mendapatkan tamparan dari saya, hari ini?," Lanjut sarjana.
 
"Tidak"."Itu Takdir (nasib)" sarjana itu melanjutkan, "tangan saya yang saya gunakan untuk menampar anda, apa itu diciptakan dari?"
 
"Hal ini dibuat dari daging," jawab si pemuda"Bagaimana dengan wajah anda,ia diciptakan daripada apa?""Daging, juga" jawab si pemuda
 
"Bagaimana kamu merasa tamparan saya?"
 
"Rasa sakit.""Walaupun Syaitan (syaitan) dan Jahannam (neraka) dicipta dari api, jika Allah mahu,maka neraka akan menjadi tempat yang sangat menyakitkan bagi syaitan."
Sarjana yang bijaksana telah menjawab ketiga pertanyaan-pertanyaan sulit oleh satu tamparan. !

1 Pemisah Kata: