Jul 8, 2011

Muka Kau Macam Alien!

Assalamualaikum^_^

"kau tahu tak?muka kau macam alien bila kau serius sangat..
menyampahnya aku tengok..janganlah serius sangat weh.
aku dah senyum kat kau ek..
ingatkan nak tegur tapi tak jadi la..
mahalnya senyumanmu wahai makhluk.."
(contoh sahaja)
bajetnya!-->contoh

padahal kalau kamu senyum pun dah dapat pahala sedekah..alangkah beruntungnya..
Dari Abu Dzar ra., Rasulullah SAW bersabda :
"Engkau tersenyum di depan saudaramu adalah sedekah"
(Riwayat Bukhari dari Kitabul Adab)
tapi ada juga yang kata senyum yang tulus itu sukar..
"Senyum itu akan terasa berat dilakukan bagi jiwa yang belum dibiasakan dengan kebaikan…."
(Muhammad Qutb)
wallualam
tingtong--> busy with addmath's exercises..short entry,thanks 4 reading

6 Pemisah Kata:

sergeant keroro said...

alien keroro camne? haha XD

alif haris said...

senyum mcm sy kan ..haha ^^

Cik Teddy said...

keroro: alien x sombong..hihi

haris; a'ah..senyum mcm kamo0 la..^_^

etuza said...

Salam ..hehe senyum tu awet muda..senyum tu tanda kita tak strees..tau!

Cik Teddy said...

wassalam..betol2!^_^

GaRy™ said...

senyum seindah suria~.. lalalalala~ (nyanyi)