Jul 21, 2011

OK Ke Kalau Sayang Kat Makwe Orang?

Assalamualaikum
Hari ni kite nak santai2 je ok..tak nak serius2..xmo2..!
ceritanya macam ni..tadi masa dekat sekolah,cikgu tak masuk kelas,dan masa untuk lepak rehat!
tup! tiba2 sorang kawan cik tanya.."boleh ke kalau kita cinta sayang kat awek orang lain?
(ape kes pulak budak ni?)
pendapat cik- - - ->
bagi cik la,kena faham dan pasti tentang perasaan kita yang sebenarnya..herm,memang banyak kes macam ni.
kita suka kat seseorang tu tapi orang tu dah suka kat orang lain..grrrrr!
tak salah pun sebenarnya..bak kata orang,cinta datang tanpa dipaksa..cinta lahir tanpa diduga.
betul tak?betul tak? tak betul? tak kisah la..nama pun pendapat.
apa hak pakwe @ makwe korang untuk tentukan dengan siapa korang berkawan kan?
dieorang bukan mak bapak @ suami korang pun kan?! apa la sangat yang ada pada status pakwe @makwe?
kalau saya makwe awak,saya tak boleh kawan ngan orang lain la?
kalau saya pakwe awak,saya tak boleh borak ngan orang lain la?
hello boys and girls! bukak mata tu luas sikit boleh?!
kalau seorang suami yang telah sah akad nikahnya dibenarkan untuk berpoligami, apatah lagi seorang pakwe @ makwe? suka hati dieorang la nak punya awek ramai ke ape ke..die bukan hak korang pun! ada hitam putih ke? takde kan?kan?kan? konklusinya disini(skema) kalau dah sayang kat seseorang tu,jangan la sampai merana diri bila die dah tak nak dekat kamu! 
tapi bagi cik,kalau die tu dah jadi makwe @ pakwe orang lain,baik tak payah sibuk nak kacau..nanti ada pulak yang muka lebam ke ape ke..lalalalala. 
ALLAH LOVES YOU MORE!

7 Pemisah Kata:

Apple Zara said...

100% agree. :)

Cik Teddy said...

huhu..yeah!

alif haris said...

hehe .. klu cmtu alif nk syg makwe orag la .. aiyoo ..

Cik Teddy said...

up to u..haha

GaRy™ said...

sayang makwe sendiri sudah... hehe~..

mySara said...

hehe, sayang apa yang kite ade. hargai apa yang kita miliki. ye dak? (:

Cik Teddy said...

gary: wink3


mysara: betol3