Jul 22, 2011

TUA!!

Assalamualaikum^_^
-TUA-
Biasa dengar kan?bukan setakat biase je tapi selalu..
jiran korang,mesti ada orang tua.
cikgu?cikgu dah tua dah tapi masih mengajar.
contoh terdekat. mak ayah kita...dah tua juga.
tak tahu macam mana hidup tanpa mak dan ayah.
Allah,kuatkan hatiku jika mereka terpaksa meninggalkan aku.Amin.
ok,kembali pada tajuk asal.
kenapa manusia takut pada tua?esp wanita la kan.tapi lelaki pun ada woo~
teruk sangat ke jadi tua ni?bekas jiran cik,tua jugak..apasal hidup dia bahagia je cik tengok?tapi tengok orang zaman sekarang..pakai tu,suntik situ sini,bedah situ sini..semata-mata kerana taknak tua!
bedah plastik tu bahaya tau kalau tersilap!nak jadi macam ni ka?
mesti taknak kan?haha...tahu takut.apa salahnya kalau kita jadi tua secara semula jadi..kan indah!
cantik kan?ikhlas gitu..
Allah mengatur segala-galanya dengan sempurna.Allah itu Maha Bijaksana..

8 Pemisah Kata:

~~Ticer Wann~~ said...

siap sampai buat pembedahan plastik tak ndak le.. biarlah tua semula jadi.. tu kan aturan idup yang dah diaturkan oleh Allah... (sedang menerima gelombang memasuki alam veteran.) haishhh... :D

alif haris said...

tua semula jadi lg cantik :) hehee

GaRy™ said...

ish... x senonoh betul... tak nak tua baik mati awal2... hidup lama buat dosa je~.. =(

Puan Kutu said...

semua kena laluinya..bukankah tua itu peredaran hidup?hehe..dtg dr blog khalis..:)

iMBobo said...

kita akan tua setiap hari :) tua tidak terletak pd muka sahaja..

Cik Teddy said...

ticer: moga dirahmati Allah slalu

alif: betol3

gary: mrahnye!huhu tp btol gak tu

puan kutu: yes,that's right

imbobo: betol3(mcm upin ipin sudaa)

sergeant keroro said...

tua semulajadi lagi natural, hehe :P

Cik Teddy said...

kalo keroro blh tua x?hihi