Jun 7, 2011

Aku Sentiasa Ingin Mencapai'nya'..!

Assalamualaikum^_^
selamat malam semua..tengok jam(11.14pm) still blogging?yes..
apa yang cik nak kongsikan hari ni ialah cara nak khusyuk dalam solat..
mesti semua dah tahu kan?
ala..masa sekolah dulu kan dah belajar..harap korang masih ingat^_^
cara ni bukan cik copy dari mana2 ye!
cik nak kongsi cara cik sendiri untuk khusyuk dalam solat..
almaklum..senang ke nak dapat khusyuk solat ni?bagi cik(boleh tahan)
yela..masa nak solat,aduh banyak betul godaaan..dengar bunyi Tv,radio,jiran sebelah dan macam2 lagi la..
ap yang cik buat?mula dengan masa nak ambil wuduk..nak masuk bilik air,
doa dibaca(kadang2 terlupa,manusia)..
banyak kali istighfar sebab cuba lupa dunia hal  dunia sebentar..
selesai berwuduk,doa lagi..(kadang2 lalai lagi,manusia).
nak mula solat,banyakkan istighfar..sebelum solat,cik akan baca al fatihah dan maksudnya(dalam hati).
masa solat,tunduk(rendah diri)..cuba selami maksud ayat yang dibaca. 
memadai jika faham sikit2..lagi banyak lagi bagus.
bacaan ketika solat kenalah betul..kuatkan sedikit suara supaya boleh didengar oleh kita sendiri.
solatlah perlahan2..jangan solat dalam keadaan tergesa2..kalau berblogging boleh pulak berjam2..
takkan nak solat tak boleh lama sikit?(pesanan kpd diri sendiri).
selesai solat,mintalah apa pun asalkan ikhlas dan yakin..
tak kisahlah orang cakap pendeknya doa kamu!
apa yang penting antara kamu dan Allah..
ingat,kena jugak tahu adab berdoa^_^
selesai semuanya,istighfar la..perbanyakkan zikir..
sekian^_^
p/s: segala nasihat di atas juga ditujukan kepada diri cik yang kerdil ini.

3 Pemisah Kata:

Freaky said...

insyaAllah akan cuba amalkan yang diberitahu dalam entri ni

Cik Teddy said...

insyAllah n moga kita istiqamah..amin!

Anonymous said...

believed many people pay back most of the lending products promptly as well as without the need of effects
A number one consumer debt a good cause should expect the number of people today looking towards these just for support about fast cash advance money owed to help 2 bottle this particular. arrears charitable organisation says all over manipulate this short-run, high appeal financial products the year 2010. That good cause states that several years backwards the sheer numbers of prospects using them was basically minor.
kredyty chwilówki forum
pożyczki prywatne
pożyczki prywatne
pożyczki na dowód ing
pożyczki z urzędu pracy

http://szybkapozyczkabezbik.org.pl
http://szybkapozyczkabezbik.org.pl
http://szybkapozyczka24.info.pl