Jun 24, 2011

Coklat Tak Selalunya Manis

Assalamualaikum^_^
hidup tak selalunya indah..kadang2 ada jugak saat kita bersedih.
langit pun tak selalunya cerah..kadang2 hujan,kadang2 mendung.
badan pun tak selalunya sihat..kadang2 sakit,demam.
tuan blog pun tak berapa sihat la..ngee~
takpe,sakit tu salah satu cara Allah nak hapuskan dosa kita kan?
maka,jika kita sakit,bersyukurlah..

albarakah
Daripada Ibnu Abbas, bahawasanya Nabi Alihisalam adalah dia mengajar mereka itu dari demam dan daripada sekalian sakit semuanya, bahawa mengucap ia: "Bismillah Yang Maha Besar daripada kejahatan tiap-tiap urat yang menggelegak darah, dan daripada kejahatan panas neraka." (GHARIB)
Dibasahkan kain tuala dan diletakkan dikepala atau diperut orang yang demam sambil dibaca doa di atas.
~sekian~
jemarimenari-->nak cari tuala basah letak atas kepala.maaf,tajuk diatas tiada kena-mengena dengan entri..^_^  says: bila tak sihat,dia merapu.

13 Pemisah Kata:

BajinganCinta said...

Betul tu...Tuhan mahu ingatkan kita kepadaNYa tatkala kita terleka..:)

Abby bertandang sini...:)

Cik Teddy said...

that's right sweetie

aque said...

benar2.. :)

izyan yasmin said...

betl tuhh :)

Kei Seichi said...

moga cepat sembuh.. =)

Nurul Adlin Syahira said...

im blogwalking here :)
don't forget to visit me back
http://alynhyunnie.blogspot.com/

sergeant keroro said...

nak tips demam?? tengok kat blog keroro XD

semoga cepat sembuh :)

Cik Teddy said...

thanks semua sbb sudi doakan cik..

keroro: dulu dh bce tips tu sume..huhu

GaRy™ said...

wah.. terima kasih sebab kongsi entri ni.. dapat gak tau doa masa demam..
oh yer.. semoga cepat sembuh k?..

Pojiekyra said...

jgn isau..setiap sakit da pnawarnya..jom kita cri pnawar u cik blog kita nie :D

nawal addina said...

smoga cpt smbuh :)

yup , coklat tak selalunya manis :)

Cik Teddy said...

terima kaseh gary comel^^

Cik Teddy said...

pojiekyra: hihi..thanks^_^

nawal: thanks..tul kan?coklat masam pon ade gak..hihi