Jun 27, 2011

Kan Bagus Jika Aku Faham Apa Aku Lafaz

Assalamualaikum^_^
~monolog dalaman~
kan bagus kalau aku faham apa yang aku lafazkan..
mesti aku akan lebih mengerti..
kadang2 aku cemburu dengan orang yang pandai bahasa arab..
kalau Al Fatihah boleh la aku faham...tu asas.
aku suka tengok video orang2 dekat tanah suci Mekah solat..
doa2 mereka..
bacaan2 ayat suci Al Quran yang keluar dari bibir mereka..
dengan hanya lafaz yang keluar dari bibir mereka sentiasa menyentuh perasaan aku..
aku tersentuh dengan lunak merdu suara2 mereka merintih,
mengadu,merayu dan berbicara dengan Allah s.w.t..
saat air mata keinsafan mengalir,aku juga terharu..
memang la lebih baik dalam berdoa, guna bahasa yang kita faham..
kerana Allah itu amat memahami doa hamba-hambaNya..
tapi..kadang2 aku teringin..
teringin menjadi seperti mereka..
berbicara dengan Allah dengan bahasa syurga..
aku TERINGIN sekali..
mula2 aku menjejakkan kaki ke sekolah menengah..
bukannya aku tak diberi peluang untuk mempelajari bahasa Arab..tapi apa aku buat?
aku kalah dengan cakap2 orang.".bahasa arab susah la"..
tapi aku tak menyesal..kerana ilmu itu tidak pernah habis dipelajari..
insyAllah satu hari nanti mesti aku pun boleh berbahasa Arab..
tanam hasrat,AKU BOLEH!

6 Pemisah Kata:

GreeN AppLE said...

InsyaAllah...

kalau awk berusaha pasti awk bolh nnti =)

sergeant keroro said...

jangan putus asa :)

al_hakim said...

yg penting minat tu..sy belajar jugak dulu..tp men2..wuu

Cik Teddy said...

thanks apple hijau!

Cik Teddy said...

ok,gambatte keroro!

Cik Teddy said...

aishh al hakim ni..men2 plak..