Jan 22, 2012

Antara Kelebihan Wuduk

Assalamualaikum~

Beberapa Penemuan Saintifik Melalui Berwuduk

Apabila air dingin melalui tubuh yang letih,
ia mampu melancarkan peredaran 
darah dan membuatkan tubuh lebih segar.
 
Air dingin meningkatkan keupayaan sel darah putih
dalam tubuh serta meningkatkan sistem
pertahanan tubuh melawan virus.
 
Berwuduk di waktu pagi meningkatkan
produktiviti hormon estrogen
sekali gus meningkatkan tahap kesuburan.
 
Boleh memperbaiki jaringan kulit dan
membuatkan kuku lebih sihat dan kuat.
 
Air dingin pada waktu pagi mampu menghasilkan ion-ion negatif yang boleh meneutralkan darah dan membantu menyerap oksigen dengan lebih optimal sehingga wajah kelihatan lebih cerah dan berseri.

Sekian.

p/s: Tak rugi pun kan berwuduk?Bukan nak solat je baru berwuduk,setiap masa pun boleh..Jadi,jom sama-sama melazimi amalan berwuduk setiap masa! *jadi cantik menawan*

p/s: Cik Teddy busy sikit kebelakangan ni.Maaf kepada blog2 yang belum diterjah.No worry! I'll be haunting you soon.haha *bajet betol*

50 Pemisah Kata:

Pendamba Mawar said...

nice sharing dear

kim heeruul said...

bnyk kelebihan berwuduk. nice. =)

Choki said...

As Salam..Saya paling suka pasal tingkatkan produktiviti hormon estrogen tu.Hehe ;-)

agak masalah said...

bagus entri ni, penuh info. sebab tu kita masih bermaya walau x minum air time puasa

Doktor Love said...

Dr.Love jejak blog kamu... yippi!
nice one cik Teddy. tq for sharing...
jganb lupe jenguk Dr.Love di vampiretales91.blogspot.com

see you...

cik ayuni said...

thank for the sharing

Faizz's Jamil said...

terbaik n3 nih.. tabik spring satu!

Aida Omar said...

betul2! banyak rahsia dalam amalan sebagai orang Islam nie yang kita tak tahu kan? Nice sharing teddy :)

aque said...

thanks...

mmg menarik :D

yura said...

islam itu indah kan..salam pekenalan

Encik Troll said...

Terima kasih dengan perkongsian ini. Gonna save it in my mind. :)

FAIZ FAKHIRIN said...

Nice information...

محمد شهريل القنيطري said...

memang tidak dpt dipertikai kehebatan wuduk

EZAD AMIR said...

nice sharing teddy...hihihi...
sy pn busy gak kebelakangan ni..
^_^

Miss Purple Ungu said...

pkongsian yg bagus
byk kelebihan wuduk ni sebenarnya
cuma kdg2 org terlupa

gamep01nt said...

nk berwudhu pagi la. naik estrogen. eh?

littledolphin said...

wow! this is amazing! :)

Azekzk said...

bgs perkongsian ini.

akuamir said...

aiya cik teddy dah datang,,hak hak.. ;)

affriena said...

nice entry :)

nazreen said...

waa byknye kebaikan berwuduk....baru tau :D

U-ie said...

tq for sharing:)

Ahmad Ali (bukan nama sebenar) said...

nice info :)

IMANSHAH said...

islam terbaik

محمد رازيق said...

terima kasih atas perkongsian menarik ini.. jadi bnyakkan berwudhuk. inshaallah. jemput singgah blog, jmpubc SI JEJAKA DAN TELEKUNG

khairul said...

oleh itu slalu lah kita berwuduk dan mendirikan solat

hana said...

nice share..
=D

Azlan Hasan said...

kadang2 kalau ngantuk tapi still ade keje sy suka wuduk..rasa segar je lpas tu..hehehe

Regards,
-Strider-

LelakiSemalam said...

faham...

Teenager Housemaid said...

jom ambil wuduk!

wahh..
blog haunting...
scary la..:p

A'ishah Kamaludin said...

Betul, wudhu memang boleh tingkatkan seri wajah. Caranya, jangan lap muka lepas berwudhu. Biar dia kering sendiri.

misluvcoklat said...

xpyh pkai bmcm2 krim muka, berwudhu' pun dh oke, muka berseri2 kot :)

Alieza Dayasari said...

info yang baik.. terima kasih.....

Paris Lipton said...

oyeh take note sudah. suka ambil auduk, rasa dia lain mcm :)

Yasmin Aris ♥ said...

Thanks share mende niii :'D

Papa Mifz said...

Info menarik,tq coz sudi share

Suraya Aris said...

mengambil air wuduk hati akan menjadi lebih tenang sebab dekat dengan Allah kan :)

NazuerahAzhar said...

Info !info yang menarik..

Woofer Storm said...

islam itu indah..

#terima kasih atas info berguna^^

Aqiim said...

wahhh sy baru tau -,-



nice info cik teddy!
thanks :)

aReLaN said...

nice.mmg elok kalau sentiasa dalam keadaan berwuduk kan.hehehe

Ichsan Afriadi said...

Assalamualaikum Khadizah si penulis yang sederhana :)
Wudhu bukan hanya karena adanya air yang bisa membasuh, tapi bisa jua dengan serpihan debu.
Wudhu bukan hanya untuk tubuh, boleh jua untuk hati. Lantunkanlah nama Ilahi!

Jika kamu tanya, wudhu apa yang paling sempurna?
Berwuduhlah atas nama Allah Azza wa Jalla, bukan hanya untuk mebersihkan diri semata.
Jika kamu tanya, wudhu apa yang paling indah?
Berwudhulah dengan air mata karena takut akan kebesarannya, wajahmu kan terlihat mempesona.

Sucikan dirimu!
Maka sang Ridwan kan menunggumu di kediamannya, tempat yang telah dinantikan penghuni dunia.

Di jannah Khadijah, di jannah.

CekbOlat-bOlat said...

ecece..
wehh.. tengs,, bru ku tahu kelebihannya

Ichsan Afriadi said...

Assalamualaikum Khadizah si penulis yang sederhana :)
Wudhu bukan hanya karena adanya air yang bisa membasuh, tapi bisa jua dengan serpihan debu.
Wudhu bukan hanya untuk tubuh, boleh jua untuk hati. Lantunkanlah nama Ilahi!

Jika kamu tanya, wudhu apa yang paling sempurna?
Berwuduhlah atas nama Allah Azza wa Jalla, bukan hanya untuk mebersihkan diri semata.
Jika kamu tanya, wudhu apa yang paling indah?
Berwudhulah dengan air mata karena takut akan kebesaranNya, wajahmu kan terlihat mempesona.

Sucikan dirimu!
Maka sang Ridwan kan menunggumu di kediamannya, tempat yang telah dinantikan penghuni dunia.

Di jannah Khadijah, di jannah.

Ichsan Afriadi said...

I comment on your blog from my phone!
Jadi, maaf kalau ada kata yang salah.
hehe :)

soooooour said...

boleh menyuburkan...nice..hahaha..

~SaL IjOu~ said...

jadikan sesuatu yg elok itu sbg habit..mmg berbaloi2..=)

Selendang Merah said...

thank info nie...

nie lah kelebihan berwuduk..

shera haifa said...

berwuduk laa selalu. bukan susah pun berwuduk nie.. lagipun berwuduk nie ada rahsianya..

http://nothingzorro.blogspot.com/2012/01/rahsia-berwuduk.html

Cik Syue said...

suke entry ni :)