Jan 6, 2012

Antara Kesalahan Ilmu Sains..Bertukar Sebelum Terlambat!

Assalamualaikum~
Tak sangka ku ditipu selama ini.Antara penipuan tersebut:

1.Kita diajar dalam buku pemakanan (kajian dan terbitan para kafir) bahawa kalau nak dapat vitamin B dan kalau nak tambah darah kita kena makan hati haiwan dan hati ayam tetapi sebenarnya Nabi kita tidak menggalakkan pemakanan organ dalaman.Nak ikut kafir ke nak ikut nabi kita? Sebenarnya makan hati ayam dapat melembabkan otak kita sebab hati merupakan organ dimana semua toksin akan dikumpulkan dan dineutralkan.So,kepekatan toksin adalah tinggi di hati ayam.Makanlah kita toksin tersebut serta bengaplah otak kita umat Islam sebab percaya buku sains keluaran kafir ini.Haih!

2.Kita diajar dalam sains bahawa kopi tidak bagus untuk kesihatan.Namun sebenarnya kopi adalah antara minuman kegemaran Nabi kita selain susu dan madu.Cuba tengok Yahudi,mereka minum kopi, Starbuck. Profesor di UK yang Yahudi semua ada segelas kopi dit tangan mereka.

3.Kita diajar memakan kambing tinggi kolesterol, namun kambing juga adalah makanan Nabi kita. Seolah-olah buku sains ni nak merendahkan pemakanan Nabi kita. Sebenarnya daging kambing adalah daging paling kurang kolesterol.

4.Kita diajar bahawa makan McDonalds adalah bagus, namun sebenarnya McDonalds adalah makanan yang sangat tinggi MSG dan kolesterolnya dan paling banyak lemak tepu trans.

5.Para kafir ni juga menggalakkan kita minum dan makan makanan yang langsung tak berkhasiat , contohnya coke dan maggi.Coke tu sangatlah beracun,sangat tidak bagus untuk kesihatan (gula tinggi, berasid, pH dalam lingkungan 3.5, ada racun tersembunyi).Dan para Melayu kita juga yang ketagih minum.

6.Untuk pengetahuan,USA merupakan pengeluar soya terbesar.Soya dapat melemahkan kejantanan lelaki dan mengurangkan kesuburan lelaki dan perempuan.Soya dapat meningkatkan risiko kanser payudara, kanser ovari, kanser prostat, serta melemahkan otak dan tulang sbb dalam soya ada hormon estrogen yang sama dgn estrogen wanita.Soya ada phytic acd yang membuatkan penyerapan kalsium, magnesium dan zinc yang penting untuk badan kita terjejas.

7.Sunah Nabi makan buah sebelum makan makanan lain tapi kita didedahkan supaya buah-buahan dijadikan pencuci mulut iaitu dimakan selepas makan.Untuk tahu lebih lanjut kenapa kita kena makan buah sebelum makan makanan lain,klik SINI <<.Panjang sangat kalau nak dihurai disini.^_^
Rasanya banyak lagi kot yang kita tak tahu.Yang diatas tu hanya sebahagian.Jadi,cara terbaik untuk kekal sihat,mari kita amalkan cara pemakanan Nabi Muhammad saw.Yakinlah setiap makanan sunnah itu tiada yang memudaratkan!
Wallahualam.Yang salah mohon diperbetulkan ~

20 Pemisah Kata:

Nin ja said...

betul tu...
akk hebat...


NINJA

khairul said...

betul la siti...itu la kita ikut sgt ckp barat

CekbOlat-bOlat said...

wahh.. baru taw.. tengs cik teddy =)

taksangka.. ni pndedahan baru ni ^^

wan niahix said...

1. wah!! baru tau... patut lah ade org yg x mkn hati... ^^,

2. wan minum nescafe... tu pun kire kopi gak kan teddy?

3.<-- x mkn kambing...

4.<-- kurang mkn mcd

5.<-- yg maggi tu msh aktif. p kalo coke tu dh buang jauh2... ^^,

6.betol ke soya ade semua tu... kalo soya yang org kita sndiri buat cane lak?

7. <-- kurang sikit mkn buah... ^_^

❤nur' amalina❤ said...

nak share kt fb blh? hehe. moga mndpt pahala.

Cik tikah said...

ya ALLAH, bnyknya fakta tak betul :( dah la cik tikah suka minum soya

Mohamad Azizi Md Said said...

baru GG tau .. alhamdulillah, ada maklumat cm nie .. tq cik ^^

nini said...

thanks for sharing.....nice info...=D

Emmet said...

wah, entry yang menarik, blog ni pun lawa, keep up the good work! :D

kechik kewchik said...

dah agak dahh , nie baru pasal science . belom sejarah lagi .

Original CikTeddy said...

@wan niahix sbb tu la kite diajar brsederhana..soya tu rasenya kalo skali skala x apa..kalo brlebihan mmg la memudaratkan..Islam mngjar kitebrsederhana dlm sume perkara :D

Original CikTeddy said...

@❤nur' amalina❤ blh sje..dipersilakan :D

Nerdy Zuera said...

Nice info kakak :)
#bersederhana dalam apa jua keadaan .

Miss Xyz said...

sye ske sgt minum air soya, acano ni? ada org kat okey, ada org kat x okey..

p/s: kne kaji nih.. hakhak

shahrazali said...

sy mmg dari dulu x makan lauk2 organ dalaman..x minat..hehe..

kopi mmg bagus,,,yg x bgusnya nescafe..

emm...sy x makan kambing..sbb dari kecik mak sy jarang masak kambing..sbb mak abah ada darah tinggi..xleh mkn katanya..

sy setuju bab MCD,,tp sllu gk makan..hehe..

sy sllu makan megi sbb nk jimat..

soya jarang minum..sbb klu minum,,brtambah haus..

dulu sy makan nasi bru buah..skrg makan buah dulu bru mkn nasi (kalau ada buah la..hehe)

Eza Boom Boom :) said...

Info yang bagus. kadang-kadang fakta pun orang nak manipulasi. Hee, better ikut sunnah :)

diana said...

betul..betul..betul...

Anonymous said...

so far, saya baca buku bio takde pun suruh makan organ dalaman untuk dapatkan vit B... tak pernah jumpa pun lagi setakat ni, hehe
btw nice info (^_^)V

Ckin Kembaq said...

betul tu..dah didedahkan...baru tau.. ^_^ sama2 kongsi..

myra azraff said...

harr..harr..
saya suka soya..haha
:D