Jan 4, 2012

Antara Sebab Malaikat Rahmat Menjauhi Rumah Anda~


Rumah orang yang memutuskan hubungan Silaturahim
Rumah orang yang memakan harta anak yatim secara haram. 
Rumah yang memelihara anjing. 
Rumah yang banyak menyimpan gambar yang mencerca para sahabat Nabi,orang yang telah mati dan sebagainya.
Rumah yang mengumandangkan nyanyian yang memuja selain daripada Allah SWT.
Rumah yang sering meninggikan suara.
Rumah yang didiami mereka yang syirik kepada Allah SWT seperti tukang tilik, ahli syihir dan nujum.
Rumah yang menggunakan perhiasan daripada emas seperti pinggan dan mangkuk daripada emas.
Rumah yang makan makanan yang berbau seperti bauan rokok, perokok, penagih dadah .
Rumah yang didiami mereka yang sentiasa bergelumang dengan maksiat.
Rumah yang didiami mereka yang melakukan dosa-dosa besar.
 Rumah yang didiami mereka yang derhaka kepada kedua ibu bapa.
Rumah pemakan riba.
Rumah yang mengamalkan budaya syaitan seperti kumpulan rock.
Rumah yang memiliki patung-patung.
Rumah yang memiliki loceng seperti loceng gereja.
Rumah yang didiami peminum arak.
Rumah yang mempercayai tukang tilik.
Rumah yang didiami mereka yang mendapat laknat Allah SWT, pemakan rasuah, pemberi rasuah dan mereka yang mengubah kejadian Allah SWT seperti wanita yang mencukur bulu kening,wanita yang memakai gelang atau rantai di kaki.
Rumah yang didiami mereka yang berhadas besar tanpa mandi Janabah/Junub.
Rumah yang melakukan pembaziran ( berhias dengan berlebihan ).
Rumah yang melakukan maksiat di dalamnya.

Wallahualam.
Moga dijauhkan duhai temanku sekalian~

p/s: sape ada twitter?jom tweet2 kat sini << tom tem tum tun >>

27 Pemisah Kata:

khairul said...

mtk d jauhkan lah

NiaLidia. said...

huhu apa hukum simpan teddy bear eh ?

starzieti said...

mx dijauhkan dari perkara2 macam tuh. InsyaAllah. :)

eva said...

info yang sgt bgs.. kene blajar n amal smua ni..

J.Syazwana said...

tak boleh guna sudu garfu emas ?
hmmmm baru tau.
selama ni tak pernah dengar.
thanks sharing :)

Nizam Ijam said...

perkongsian y baik :)

Original CikTeddy said...

@NiaLidia. bgus soklan tu..nnti cik nak wat entry psal tu..thanks bg idea^^

Original CikTeddy said...

@J.Syazwana cik pon bru tau :)

Warna Warni Kehidupan said...

macam ada jugak tu yang sangkut2..hurm..kena muhasabah diri

Nerdy Zuera said...

Mintak dijauhkan .
InsyaAllah.

CekbOlat-bOlat said...

wushh.. ada yg dekat2 dgn kita.. moga dpt perbaiki =) terima ksih ye jijah =D

ummiross said...

moga2 rumah kita diberkati, jauhkan dari perkara yang Allah tak suka.Tq

Juliet_iRa~" said...

mnta dijauhkan la kan..

kim heeruul said...

hope tiada pekara mcm tu berlaku dirumah gua.

r-5 said...

wah terimakasih atas info yang sangat berguna ni.. harap2 rumah saya tak tergolong dalam kalangn uma2 tersebut..amin~

faizulosman said...

moga-moga dijauhkan lah agar rumah kita sentiasa ad rahmat...

http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/kontroversi-awal-tahun-2012.html

H.J said...

nasib baik tak de umah lg..haha

Teenager Housemaid said...

moga rumah kita tidak tergolong dalam semua ni..

EZAD AMIR said...

xleh eh rkok???
adeihhh...

Anyyss Shuhaimi said...

naudzubillah min dzalik. trimas atas perkongsian. :)

Ckin Kembaq said...

ya Allah..mintak dijauhkan.. =_=

Arief Ahsan said...

berkunjung ke sini :)

Mohamad Azizi Md Said said...

nauzubillah. :'(

Syarafi[skyforce331] said...

waaa....memang bnyak info ni...memang menarik ni :D

Lady Emilya said...

mintak dijauhkan aminn :)

Zac Rega said...

mintak dijauhkan . amin ;)

suzie rahman said...

hope d jauhkan perkara2 sperti d ats.