Jan 9, 2012

Tangisan Di Tengah Malam

Assalamualaikum~

Aku ni nak bercerita tapi tak berapa pandai.Jadi,bacakan saja la ye..

Sedang aku beronline pada suatu tengah malam yang dingin berukuran kurang lebih 26 darjah,tiba-tiba aku terdengar suara tangisan seorang bayi..merengek tak tentu pasal sampai menyerabutkan kepala aku.Suatu saat aku terasa bagai  nak lempang mulut bising tu *kesabaran tercabar*.

Makin lama makin kuat tapi aku tak hiraukan dek sibuk membalas jejak-jejak kasih para bloggers sekalian di halaman fibox aku dek terlalu bising sambil berfikir, 'Orang lain dalam rumah aku ni tak dengar ke?Apesal syok sangat dieorang tidur?' Memandangkan aku seorang je yang masih teguh mencelikkan mata yang hampir layu.

Lalu aku melangkah ke arah dapur kerana tangisan itu datangnya dari arah sana.Tapi aku berhenti seketika.Baru ku teringat, 'aku mana ada adik!' Aku dah mula berdebar,terasa panas di muka tapi peluh tak pun keluar. *sejuk sangat kot* Suara tangisan itu terasa makin hampir pada pendengaranku ini. 

Tiba-tiba terdengar satu suara lain memekak memarahi seseorang.Tangisan tadi pula semakin lantang dek ditengking sebegitu.Dalam kepala aku, 'hantu pun pandai gaduh eh?'.Tapi bila diamati,suara itu seperti pernah aku dengar.Lalu aku selak tingkap rumahku,membesarkan bebola mata ke arah rumah jiranku yang sudah berbulan-bulan ditinggalkan.

Huh!Rupa-rupanya mak budak kecik tengah marah anak dia.Sebab tu la budak tu nangis.Tak mahu masuk campur,akhirnya aku kembali ke bilikku.Offkan laptop,baca doa dan menjalani proses membuat tahi mata.Sekian.

klik SINI pulak.Terima kasih kerana sudi membaca ^_^

33 Pemisah Kata:

Azlan Hasan said...

patut jerit je balik kau mak budak kecik.."aci..pasal taik pun mau gaduh ka??sudah laa aci..pigi balik masuk tidur laa.."hahaha :)

Regards,
-Strider-

kim heeruul said...

nie kes anak tak reti2 nak tdur la tu kot.hehe

Mohamad Azizi Md Said said...

haha .. ingatkan apa .. dah berpeluh baca citer nie sambil toleh2 blakang walaupun hari siang .. ahahah

Yuyu AtiQa said...

hahaha... ingatkan apa laa tadi..
aduyaii.. saspen jer.. hehe :D

khairul said...

sure tension kan memekak mlm2 buta

alyah iljimae said...

kesian budak kecik tuh , HUHU .
done follow yours , follow me backhttp://katakatakuberbezadenganmu.blogspot.com/

Hazimah Mahdi said...

hehehe saspin story ni :) saya suke.

e-lyana said...

Ya Allah, Teddy, lyana dah cuak dah tadi, hahahaha :D

wat suspen ek, fuhhhhhhh

Alieza Dayasari said...

mak budak tuuu pun.. tak akan lah tak sedar anak nangis kuat smpai awak pun dgr....
aiigooooo

aniswany said...

ingt hantu tadi =D

eva said...

kesiannya.. sampai jiran boleh dgr.. tak sampai hati dgr.. tp xleh nak masok campur.. telefon talian nur jer.. ahaha

ciK LyndaWawa said...

laaa..ingatkan pe tadi..=]

Juliet_iRa~" said...

haha igt hantu td..;p

pss : tu la akk pon rs blog akk blog msakan skarang..keke..lepas ni xdah..;p

Miss Purple Ungu said...

mmg saspen entry cik teddy ni
sabo aje la ngan jiran tu :)

shahrazali said...

bayi2 lagi dah kena marah..... kesian budak tu...

D'ya Marshmello said...

haha, buat saspen je.ingatkan ape la tadi, rupanya2 anak ngn mak jiran sbelah gado,mueheheh ;p

Miss Xyz said...

alahai, nasib baik ending dia xde babak yg mmpu trkencing dlm seluar.. hakhak XD

CekbOlat-bOlat said...

berdebar gak aku bace.. cehh !

Original CikTeddy said...

@Mohamad Azizi Md Said haih..awat hang takot sngt GG?huhu

J.Syazwana said...

paling tak suke dengar bunyi kucen malam2. macam suara baby menangis. huhu

Aida Omar said...

hahaha...suspen je la. ingat apa la tadi haish.. tak tertahan dah mak budak tu..hahaha

Cik tikah said...

ingat cite hantu tdi. haha

Si Galau said...

wkwkwkww
malah akhirnya kau ngebuat tahi mata :D
lucu

Syarafi[skyforce331] said...

ingtkn ap tadi....le kali cik teddy pergi dapur..haaa tuhaa nampak tak periuk ngan kuali...amek dua2...kuali tu blg kt mkcik tu....kuali tutup kepala....takut ad serangan balas..hahah

yad'z said...

uishhhh.... kalau betul2 ade baby menangis kat umah.. uihh seremmmmm

EZAD AMIR said...

ceit teddy...wt suspen jela ko ni..
=.="
ptot x aq bakar blog ko?ekekekeke

asyraf ahmad said...

saspen tu dah ade, cume kurang spicy je...boleh cube lagik...hahaha *bajet aku dh terer menulis

hahaha

acap
UR COMMENTS HAVE BEEN REPLIED!!(>,<)CHECK THEM OUT at acapsuur.

Pendamba Mawar said...

hahaha.:P ingat apa tadi.bunyi musng lallaa

Aishah Jahirah said...

ingatkn antu gado...hik3..mujur manusia bkn antukn..;p

Original CikTeddy said...

@EZAD AMIR ececeh..blog ezad lg bnyk citer saspen..cik simbah air je..xmo ar bakar2..haha

Original CikTeddy said...

@Syarafi[skyforce331] haha..mlas ar nk g perang :D

BeloG MTT said...

Suspen jer :P

Outbound Malang said...

hm, haha. nice post sobat..
salam kenal. visit me back ya..
thanks :)