Jan 23, 2012

Ketat-Ketat Sampai Mampus!


Cinta yang diilustrasikan dalam sebuah syair karya Ibnu Hasym, seorang ulama sekaligus pujangga dan ahli hukum dari Andalusia Spanyol dalam bukunya Kalung Burung Merpati (Thauqul Hamamah)..

Cinta itu bagaikan pohon,
akarnya menghujam ke tanah
dan pucuknya banyak buah.

Tak macam budak2 zaman sekarang,asal ada kekasih je,
selalu update status kat FB..
Saya sayang awak ketat-ketat!
Saya cinta dan rindu awak ketat2 sampai nak mampus!

Aku tak faham kenapa mesti ketat-ketat? Seriously!
Er..lupa pulak aku tengah busy sekarang.
Ok tata..


p/s: Curi masa nak update jugak.hehe *maaf jika terkasar bahasa*

58 Pemisah Kata:

Mohamad Azizi Md Said said...

haha .. betul2. nak sampai ketat2 ... siap ada 'mampus' lagi kat blakang .. ntah apa2.

Mish eika :) said...

HAHA . betul tu ;)

khairul said...

tu la nk menunjuk sanagt

era-kecik said...

entah lr.. byk gk era bace pasal benda tu.. hehe :D

>> tak paham apa mksudnya ..

Pendamba Mawar said...

ketat xnk bagi syaitan ada ruang mencelah kot.

LynnDamya said...

haha sy xsuke sgt dgr org guna perkataan ketat-ketat tu, rse cm xbest je, haha..kamu suka popcorn kan? Meh g blog sy, ada baaaanyak popcorn warne-warni kan sane :
http://lynndamya.blogspot.com/2012/01/diari-gadis-popcorn-macam-mana-popcorn.html
jemput makan, hehe TQ (n_n)

eva said...

ahhaahahah!! sampai skrg pun sy tak paham.. tp mcm lucu.. pernah cuba skali pakai word tu then gelak sendiri..lucu word tu.. "mari peluk ketat2" hahahaha

NazuerahAzhar said...

Ketat biar sampai lemas :)

Rosalia said...

hahha.ketat2:D pelik jgk kan.

::WafaIrdina:: said...

huhu...syg kamoo ketat jugak...
cara masing2 nak meluahkan kasih syg diorg kot...
kdg2 melebih2 sapa naik meluat pown ad...
org len pn kapel jugak..
p jgn lar smpai nak gtw 1 dunia kan....

*berkasih syg kerana Allah...lg sweet..:D

Choki said...

As Salam..Ketat2? O_o Apehal plak tu? Aiyooooo

KaK LimAh Si SupiR said...

sape laa yg start gne ayat ketat2 tu kan? :P

suzie rahman said...

hihi awk cerita lh knp ketat2. selalu nya ini budak br nk up or bdk yg bru dpt cinta monyetnya.hihi.

cik puan muda umi said...

haha..ketat la sgt,tup2 bulan depan clash..hehe..budak2 la katakan..haha..;)

EruzuLiyana said...

yang ketat2 tuh boleh diterima, kalau yang eja macam budak kelas belakang, memang mengundang kejian..haha

Anak Wak Mail said...

ketat-ketat??haha..nyampah gak dengar...;P

mneghujam??first time dgr perkataan tu..;)

aReLaN said...

hahahaha...nk bercinta jangan la over sgt kan.belum tentu lagi dia jodoh kita pon.so,berpada2 la.seyes tak paham bahasa cintan cintun bdak generasi baru ni.

Aqiim said...

ketat2 tu maknanya cayang cangat-cangat lah tu~
hikhik :P

Ahmad Ali (bukan nama sebenar) said...

ketat tu kira macam sendat lah haha

~SaL IjOu~ said...

konon hebat sgt la tu kot~ =p

IMANSHAH said...

sangat2 la tu ..dulu i buh surat dalam pensil box je

Azham Vosovic said...

kan kan kan?

kalau ketat2 nanti tercecik hahaha

Suraya Aris said...

tak suka orang tulis 'ketat-ketat' mcm tu. hehe

CekbOlat-bOlat said...

aku syg ko jijah ketat-ketat.. muah.. heheh

misluvcoklat said...

haaha !
betulla , semua nak ketatketat.
kehkeh XD
isayangyouketatketat. ahah ~

Nur Sakura said...

hahahah.... agk lah.. dulu syh awk sgt2 kan.. tp sekrang ketat2..hhahh

shera haifa said...

nak bagitahu laa tu dye sayang ketat2 bukan longgar2..hehe

kim heeruul said...

nasib baik gua tak pernah macam tu.^^

Woofer Storm said...

syg awak ketat2..hehe

#mungkin dia pakai seluar longgar kot,so dah terbiasa guna pktaan tu..cinta ketat2 ni bahaya ^^

EZAD AMIR said...

Suka blog ko ketat2..hek3..
Apa yg ko busy kn ni teddy?

Encik Troll said...

Sebab ketat ketat nampak lebih lucah kot daripada sangat sangat. Hahahahaha. Forever Alone. :p

yad'z said...

sayang kamu strong strong. hahaha

TiraPengemis said...

bestnye ade org yg nak disyg ketat2....hehe

shahrazali said...

emmm....x tau plak budak2 skrg cmtu..hehe...

sy baca entri ni pun ketat-ketat jek rasa..hahaha...bole ker cmtu..

Eyda Syahida said...

ketatketat. hahaha



dah ketat sangat lepastu mampus. #eh

Phat said...

aku x guna ketat2 tapi guna laju2 hahaha

soooooour said...

cinta Ilahi cinta sejati..cinta manusia hanya sementara..

Ckin Kembaq said...

act, agak geli di situ..sebab perkataan tu..haih..ntah lah..tp tak suka kalu org ckp cmtu...buat donno je..hehe

dyabunga said...

sebenarnye aku tak suka org ckp cm tu.. sayang ketat2..nth sayang ke tu.. ckp je ketat2

Selendang Merah said...

hahaha..betul2..sm pon hairan sebab apa nak sampai ketat2...longgar2 x dew kew? haha

NURULHANIF said...

bahasa baru tp sy xsuka gak.. cam mencaruk je.. hehe

Aida Omar said...

masa bercinta sayang awak ketat2 nak mampus.
bila putus cinta pergi mampus lah kau ketat2 pun aku tak kisah.. haha.

Paris Lipton said...

mungkin erat-erat entah tak phm jgk melankolia ke hiperbola ntah...huhuhuhu

Azlan Hasan said...

ntah laa..zaman lan dulu xde perkataan ketat2 nie..hehehe..

Regards,
-Strider-

Nurul Syazana Noorhijas said...

haha , lawak la . tau takpe . ramai remaja suke tulis benda tu . tak dinafikan nurul pn pena jugak . tapi ayat tu sbnrnye klaka la . haha . lepas ni longgar2 la pulak . haha . :D

Cikgu Ma said...

wow, ketat!! hehe

bukan WW
blogger award review

Amyra Azhar said...

hehe, syg cik teddy ketat2 ? tp tkder la sampai nk mampos hehe

♥e'in♥ said...

nasib baik e'in tak macam tu.. hehe

Alieza Dayasari said...

mcm mana wujudnya ketat2 tu erk..???
tak yah lah update status.. msj sudah lah kan.....

pernh tgk twitter shila amzah..

EruzuLiyana said...

takpayah nak ketat2 sangat la kan, kang aku tambat kat tiang letrik ketat2 baru taw..kahkahkah

mykhalis said...

bila tambah perkataan ketat ketat cam manja gedik..wahahha

Alifah Mu' Mirah said...

bdak fb yg brcinta tue sja tunjuk-tunjuk yg dorank ada kapel -.- [bangga laa tue]

naiemah_ramli said...

err...plik jga..ketat2?..knpa tak tulis sangat2 je kn? =.="

nasha sanza said...

hehe..tau tak pe..tak perlu ketat-ketat.,.

Juliet_iRa~" said...

br nak mula la tu sbb tu gtu..hee

Anyyss Shuhaimi said...

gua lagi tak faham. aish

[ wanni ] said...

lawak la cik teddy, huhe.. wanni pun pernah guna peluk ketat-ketat tu, tapi untuk perempuan jep ye :'D

.........cP~ said...

Saya pun rasa geli jugak dengan perkataan tu. macam tak senonoh je bunyinya.